Köpvillkor 2

1. ATT HANDLA VIA ÖNSKA AB

Vår webshop är uppbyggd som en tjänst för dig som kund att kunna få din beställning redo att bara hämtas upp i butik eller skickad till ditt närmsta DHL-ombud. Vi har inget eget centrallager utan vidarebefordrar din beställning till någon av våra privatägda butiker som i sin tur packar och skickar varan.

Genom att handla via oss gynnar du som kund lokala småföretag och bidrar till en blomstrande svensk handel!

Vi hanterar och skickar de flesta orders inom 1-2 arbetsdagar. Ibland händer det att ingen butik har hela din beställning hemma, då skickas din order från flera butiker och kan innebära något längre leveranstid och i vissa fall levereras i omgångar. Vi använder oss av återanvänt emballage för att spara på vår miljö och vi ser gärna att du som kund källsorterar efter mottagen leverans. Vi reserverar oss för eventuella fel i lagersaldon samt slutförsäljning. För att få handla i vår webshop så måste du vara över 18 år och vi följer GDPRs lagar och regler kring hanteringen av dina personuppgifter. Alla våra priser är inklusive moms och vi levererar endast inom Sverige. Enligt lag för e-handel kan vi inte längre ta emot beställningar per telefon utan köp genomförs endast via hemsidan och betalas via Klarnas olika betalningsmetoder. Du kan därmed ej använda ditt presentkort i vår webshop. Varor som lagts i din varukorg är ej reserverade och kan fortfarande sälja slut.

Vi reserverar oss mot tryck och skrivfel, och förbehåller oss rätten att korrigera felet i efterhand. Vi har rätt att avbryta din beställning om uppenbart fel pris angivits på produkten. Du som kund har även rätt att reklamera din beställda vara om fel föreligger. Produktbilderna på hemsidan kan skilja en aning mot den verkliga varan, då kundens bildskärm kan ha stor betydelse i framhävandet av produkten.

Vi reserverar oss även för eventuella fel i lagersaldo som kan bidra till restnoterade varor. Vi försöker alltid att komma i kontakt med dig som kund i samband med att något i din beställning inte kommer att kunna levereras. Vi pausar din beställning tills svar erhålls. Om svar uteblir skickar vi en ofullständig order till dig och justerar din betalning via Klarna. Restnoterade produkter skickas ej i efterhand. Ibland hamnar våra mejl i din skräppost eller kategoriseras som kampanj och det ligger hos dig som kund att vara uppmärksam på inkommande mejl från vår kundtjänst gällande din beställning. Du har ej rätt att reklamera ditt köp på grund av restnoterade varor.

2. BEKRÄFTELSE

Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse till din registrerade e-postadress, där även aktuella köpvillkor bifogas. Ibland händer det att denna hamnar i din skräppost-mapp. Du godkänner våra köpvillkor i samband med att du skickar iväg din order och ett bindande avtal uppstår. Kontakta vår kundtjänst om något i din orderbekräftelse inte stämmer eller om du inte fått någon bekräftelse. Dubbelkolla alltid i din skräppost innan du eftersöker din bekräftelse via vår kundservice. Kontaktuppgifter till kundservice finner ni längst ner på sidan.

3. BETALNINGSVILLKOR

Klarna Checkout hanterar